.

.
Klikkaa kuvaa - löydät selkeän tunnekartan !
Bookmark and Share

maanantai 4. marraskuuta 2013

TUNTEIDEN ILMAISU MINÄ-VIESTEILLÄ




Tunnekartalla jokaisen tunteen alla näet minä-viestien palasia, joita melko yleisesti kuulee käytettävän.

Minä-viestin rakenne on seuraavanlainen. Ensin kerrot itsellesi ominaisella tavalla oman tunnetilasi. Sitten jatkat selittävällä lauseella minkälainen tapahtuma tuon tunteen nostatti. 

 "Harmittaa, kun Fiskarsin kääntösakseni hajosivat."

Jottei ilmaisusta tulisi liian mekaanista, minä-viesteistä on kehitetty myös toisenlainen muoto*, jossa ensin ytimekkäästi todetaan tapahtunut, sitten sen seuraukset ja lopulta oma tunne.

"Koska tätä blogia ei paljonkaan jaeta, niin keräämäni tunnekarttatietous ei leviä ja se turhauttaa minua."
















1 kommentti:

Jos tekstini herätti ajatuksia, niin voit kertoa niistä tässä.